Τίτλος Μαθήματος Ευφυή Συστήματα Συστάσεων
Κωδικός Μαθήματος 321-6050
Εξάμηνο 8
ECTS 5
Ώρες (Θεωρία) 3
Ώρες (Εργαστηρίο) 0
Διδάσκοντας Συμεωνίδης Παναγιώτης

Ύλη μαθήματος

  • Συνεργατικό Φιλτράρισμα
  • Συστήματα Συστάσεων βασισμένα στο Περιεχόμενο και στη Σημασιολογία
  • Συστήματα Συστάσεων  βασισμένα σε Δεδομένα Γράφων
  • Βαθιά Νευρωνικά Δίκτυα

Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Στόχοι του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτητές-τήτριες στα παρακάτω:

Εφαρμογή γνώσεων και κατανόησης:

  • Κατανόηση των δεξιοτήτων, εργαλείων και τεχνικών που απαιτούνται για την αποτελεσματική χρήση της επιστήμης δεδομένων.
  • Γνώση τεχνικών και μεθόδων τεχνητής νοημοσύνης για την υλοποίηση έξυπνων συστημάτων.

Κριτική Σκέψη:

  • Ικανότητα αυτόνομης επιλογής τεκμηρίωσης (με τη μορφή βιβλίων, διαδικτύου, περιοδικών, κλπ.) που απαιτείται για την ενημέρωση σε έναν συγκεκριμένο τομέα.

Δεξιότητες μάθησης:

  • Ικανότητα αυτόνομης ενημέρωσης για τις εξελίξεις στους σημαντικότερους τομείς της επιστήμης δεδομένων και Τεχνητής Νοημοσύνης.
  • Ικανότητα συστηματικής και δημιουργικής αντιμετώπισης προβλημάτων και χρήσης κατάλληλων τεχνικών επίλυσης προβλημάτων.

Προαπαιτούμενα

Δεν απαιτούνται.

Εγχειρίδια του μαθήματος

  • Παναγιώτης Συμεωνίδης, (2023). Ευφυή Συστήματα Συστάσεων. Αθήνα, Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. Διαθέσιμο στο: http://dx.doi.org/10.57713/kallipos-156, ISBN: 978-618-5726-37-9.
  • Aggarwal, Charu C. Συστήματα συστάσεων. Τόμος 1. Cham: Springer International Publishing, 2016.
  • Ricci, Francesco, Lior Rokach και Bracha Shapira. «Εισαγωγή στο εγχειρίδιο των συστημάτων συστάσεων». Recommender systems handbook. Springer, Boston, MA, 2011. 1-35.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39 ώρες
   
Προσωπική μελέτη 83 ώρες
   
Τελική εξέταση 3 ώρες
Σύνολο Μαθήματος 125 ώρες (5 ECTS)

Μέθοδοι αξιολόγησης / βαθμολόγησης

 τεστ στη μορφή κουίζ, τελική γραπτή εξέταση.

Γλώσσα διδασκαλίας

Ελληνικά (Αγγλικά αν υπάρχουν φοιτητές/φοιτήτριες ERASMUS)

Τρόπος παράδοσης μαθήματος

Πρόσωπο με πρόσωπο