Τίτλος Μαθήματος Ανάλυση & Σχεδιασμός Πληροφοριακών Συστημάτων
Κωδικός Μαθήματος 321-3100
Εξάμηνο 4
ECTS 5
Ώρες (Θεωρία) 3
Ώρες (Εργαστηρίο) 2
Διδάσκοντας Διαμαντοπούλου Βασιλική

Ύλη μαθήματος

Η έννοια του Πληροφοριακού Συστήματος (Π.Σ.). Ανάλυση των εννοιών: δεδομένα, πληροφορία και σύστημα. Προβλήματα στην ανάπτυξη Π.Σ. Παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη ενός Π.Σ. Ο ρόλος του αναλυτή. Τεχνικές προσδιορισμού εκμαίευσης και ανάλυσης απαιτήσεων. Κύκλος ζωής του Π.Σ. Τεχνικές μοντελοποίησης και ανάλυσης δεδομένων. Τεχνικές μοντελοποίησης επεξεργασίας δεδομένων. Διαγράμματα Ροής Δεδομένων. Μοντέλο Οντοτήτων-Συσχετίσεων. Αντικειμενοστραφής ανάλυση και σχεδίαση με τη UML.

Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Κατανόηση των βασικών εννοιών ανάλυσης και σχεδιασμού πληροφοριακών συστημάτων.

Εκμάθηση των τεχνικών μοντελοποίησης Πληροφοριακών Συστημάτων.

Ανάπτυξη δεξιοτήτων αναλυτή συστημάτων.

Προαπαιτούμενα

Δεν απαιτούνται.

Εγχειρίδια του μαθήματος

  • Ανάλυση και Σχεδίαση Συστημάτων, 10η έκδοση, Kendall&Kendall, εκδόσεις Μ. Γκιούρδας
  • Εισαγωγή στη UML, 3η Αμερικάνικη Έκδοση, Συνοπτικός Οδηγός της Πρότυπης Γλώσσας Μοντελοποίησης Αντικειμένων, M. Fowler & K. Scott

Συμπληρωματική βιβλιογραφία

  • Zhang, Z., 2007. Effective requirements development-A comparison of requirements elicitation techniques. Software quality management XV: software quality in the knowledge society, pp.225-240.
  • Iqbal, T. and Suaib, M., 2014. Requirement elicitation technique:-a review paper. Int. J. Comput. Math. Sci3(9), pp.1-6.
  • Pacheco, C., García, I. and Reyes, M., 2018. Requirements elicitation techniques: a systematic literature review based on the maturity of the techniques. IET Software12(4), pp.365-378.
  • Middleton, G.R., 2015. Human functions, machine tools, and the role of the analyst. Journal of Strategic Security8(3), pp.69-79.
  • Graf, D. and Misic, M., 1994. The changing roles of the systems analyst. Information Resources Management Journal (IRMJ)7(2), pp.15-23.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι

Ατομικές και ομαδικές εργασίες, πρακτική εξάσκηση στο εργαστήριο, τελική γραπτή εξέταση.

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39 ώρες
Εργαστηριακές Ασκήσεις 20 ώρες
Προσωπική μελέτη 62 ώρες
Πρόοδος 1 ώρα
Τελική εξέταση 3 ώρες
Σύνολο Μαθήματος 125 ώρες (5 ECTS)

Γλώσσα διδασκαλίας

Ελληνικά (Αγγλικά αν υπάρχουν φοιτητές/φοιτήτριες ERASMUS)

Τρόπος παράδοσης μαθήματος

Πρόσωπο με πρόσωπο