Προτεινόμενη Διπλωματική εργασία Προπτυχιακού προγράμματος Σπουδών
Ο στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός παιχνιδιού σοβαρού σκοπού που περιλαμβάνει δραστηριότητες αγορών σε ένα εικονικό σούπερ μάρκετ για την ανίχνευση ήπιας γνωστικής εξασθένισης σε ανθρώπους τρίτης ηλικίας.
Τα εικονικά σούπερ μάρκετ είναι μια νέα μέθοδος για την ανίχνευση της ήπιας γνωστικής εξασθένισης και την αξιολόγηση της γνωστικής ικανότητας μέσω δραστηριοτήτων που σχετίζονται με αγορές. Μια τέτοια μέθοδος αξιολογεί τις λειτουργικές ικανότητες που σχετίζονται με αγορές υπονοώντας ότι υφίσταται μια σημαντική σχέση μεταξύ της ταχύτητας εκτέλεσης των δραστηριοτήτων αγορών και της γνωστικής απόδοσης.
Ενδεικτικές εργασίες που υποστηρίζει η εφαρμογή είναι οι ακόλουθες: πλοήγηση στο χώρο του σούπερ μάρκετ και συλλογή προϊόντων που εμφανίζονται σε μια λίστα αγοράς, ανάκληση των προσφορών που έχουν ανακοινωθεί, αντιστοίχιση προϊόντων σε κατηγορίες, πληρωμή αγοράς προϊόντων με την επιλογή χαρτονομισμάτων και κερμάτων μέχρι τη συμπλήρωση ενός προκαθορισμένου ποσού, πληρωμή με πιστωτική κάρτα εισάγοντας έναν κωδικό (π.χ. τρέχουσα ημερομηνία), επιστροφή στο σπίτι επιλέγοντας το σωστό λεωφορείο. Η εφαρμογή θα υποστηρίζει τρία επίπεδα δυσκολίας ανάλογα με το πλήθος και την ποσότητα των προϊόντων της λίστας. Παράλληλα η εφαρμογή θα καταγράφει τους χρόνους ολοκλήρωσης των εργασιών, τις επιτυχίες και τις αστοχίες.
Στο πλαίσιο της εργασίας:
α) θα γίνει μελέτη και ανάλυση της σχετικής βιβλιογραφίας σε θεωρητικό επίπεδο για να διερευνηθούν οι σχεδιαστικές απαιτήσεις ανάπτυξης παιχνιδιών και τα κατάλληλα σενάρια για την ανίχνευση της ήπιας γνωστικής εξασθένισης για ηλικιωμένους καθώς και τα κριτήρια αξιολόγησης αυτών των εφαρμογών.
β) θα γίνει σχεδίαση και υλοποίηση της εφαρμογής εικονικού σούπερ μάρκετ σε cross platform περιβάλλον με εργαλεία όπως η μηχανή παιχνιδιών Unity 3D και σχετικά assets που είναι διαθέσιμα στο πλαίσιο της εργασίας.
γ) θα γίνει αξιολόγηση της χρησιμότητας της εφαρμογής χρησιμοποιώντας ερωτηματολόγια όπως τα System Usability Scale (SUS), In-Game Experience Questionnaire και Positive and Negative Affect Schedule (PANAS).
Κατανεμημένα Συστήματα
Προηγμένα Θέματα Γλωσσών Προγραμματισμού
Τεχνολογία Λογισμικού
Προγραμματισμός
Werner P, Rabinowitz S, Klinger E, Korczyn AD, Josman N. Use of the virtual action planning supermarket for the diagnosis of mild cognitive impairment: a preliminary study. Dement Geriatr Cogn Disord 2009;27(4):301-309.
Zygouris S, Giakoumis D, Votis K, Doumpoulakis S, Ntovas K, Segkouli S, et al. Can a virtual reality cognitive training application fulfill a dual role? Using the virtual supermarket cognitive training application as a screening tool for mild cognitive impairment. J Alzheimers Dis 2015;44(4):1333-1347.
Yan, M., Yin, H., Meng, Q., Wang, S., Ding, Y., Li, G., ... & Chen, L. (2021). A Virtual Supermarket Program for the Screening of Mild Cognitive Impairment in Older Adults: Diagnostic Accuracy Study. JMIR serious games, 9(4), e30919.