Προτεινόμενη Διπλωματική εργασία Προπτυχιακού προγράμματος Σπουδών
Το βασικό ερώτημα που καλείται να απαντήσει η διπλωματική εργασία είναι: Μπορούν τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού και οι αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης να χρησιμοποιηθούν για την ανίχνευση περιπτώσεων ήπιας γνωστικής εξασθένησης; Ο στόχος είναι να αξιοποιηθεί υπάρχουσα πλατφόρμα παιχνιδιών σοβαρού σκοπού με αντικείμενο την εξάσκηση γνωστικών ικανοτήτων και να προσαρμοσθεί για τις ανάγκες της ανίχνευσης ήπιας γνωστικής εξασθένισης. Η διπλωματική θα αξιοποιήσει δεδομένα που έχουν συλλεγεί από τη χρήση της πλατφόρμας παιχνιδιών από ηλικιωμένους. Οι χρήστες έχουν αξιολογηθεί ως προς το επίπεδο των γνωστικών δυνατοτήτων τους με τη χρήση κατάλληλων γνωστικών τεστ. Με τη χρήση αλγορίθμων μηχανικής μάθησης ο στόχος είναι να εκπαιδευτεί ένα μοντέλο για τη διάκριση μεταξύ γνωστικών καταστάσεων.
Η έγκαιρη ανίχνευση της ήπιας γνωστικής εξασθένισης, η οποία πολλές φορές αποτελεί το προοίμιο σοβαρότερων εκφυλιστικών νόσων όπως η νόσος Αλτσχάιμερ, είναι μεγάλης σημασίας για την υλοποίηση κατάλληλων και έγκαιρων παρεμβάσεων. Παραδοσιακά η εκτίμηση της γνωστικής κατάστασης ενός ασθενή πραγματοποιείται με συγκεκριμένα τεστ, τα οποία είναι χειρόγραφα, χρονοβόρα και απαιτούν την παρουσία εξειδικευμένου προσωπικού. Κατά συνέπεια εναλλακτικά εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στον οικείο χώρο του ασθενή, να αυτοματοποιήσουν τη διαδικασία συλλογής δεδομένων και την ανάλυσή τους χωρίς την παρουσία ειδικού είναι ζητούμενο. Τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού έχουν προταθεί ως τέτοια εργαλεία. Η διπλωματική εργασία θα διερευνήσει μεθοδολογικά την αξιοποίηση παιχνιδιών σοβαρού σκοπού σε συνδυασμό με τη χρήση αλγορίθμων μηχανικής μάθησης για την ανίχνευση της ήπιας γνωστικής εξασθένισης. Αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης διατίθενται από πληθώρα εργαλείων όπως: Weka, Matlab, Python, R, κ.ά.
Προγραμματισμός
Τεχνητή Νοημοσύνη
Προγραμματισμός
Τεχνητή Νοημοσύνη
Valladares-Rodriguez, S., Pérez-Rodriguez, R., Fernandez-Iglesias, J. M., Anido-Rifón, L. E., Facal, D., & Rivas-Costa, C. (2018). Learning to Detect Cognitive Impairment through Digital Games and Machine Learning Techniques. Methods of information in medicine, 57(04), 197-207.
Valladares-Rodriguez, S., Fernández-Iglesias, M. J., Anido-Rifón, L., Facal, D., & Pérez-Rodríguez, R. (2018). Episodix: a serious game to detect cognitive impairment in senior adults. A psychometric study. PeerJ, 6, e5478.