Προτεινόμενη Διπλωματική εργασία Προπτυχιακού προγράμματος Σπουδών
Οι τελευταίες δεκαετίες χαρακτηρίζονται από την ραγδαία άνθηση των νέων τεχνολογιών, επιφέροντας αλλαγές σε διάφορους τομείς, αναμεσά τους και ο τομέας της Εκπαίδευσης. Στόχος της παρούσας διπλωματικής είναι η σχεδίαση και ανάπτυξη ενός ψηφιακού παιχνιδιού εκμάθησης Μαθηματικών σε μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ως εργαλείο όχι απλά συμπληρωματικό της δια ζώσης διδασκαλίας αλλά ακόμα και υποκατάστατο της. Στόχος είναι οι μαθητές να αποκτήσουν Μαθηματικές γνώσεις μέσα από ένα μοντέλο ασύγχρονης διδασκαλίας, χωρίς την παρεμβολή κάποιου δασκάλου, προσδοκώντας θετικά αποτελέσματα σε επίπεδο γνωστικό, όσο και ψυχολογικό.
Στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής εργασίας, θα δημιουργηθεί και θα αναπτυχθεί το σενάριο και όποιες άλλες εκδοχές μπορεί να λάβει το παιχνίδι. Αξίζει να σημειωθεί πως ανάμεσα στους στόχους είναι το παιχνίδι να είναι όχι απλά φιλικό προς τον χρήστη, αλλά με τέτοιο τρόπο δομημένο ώστε να δημιουργεί ενδιαφέρον, διασκέδαση, συναισθήματα και σκέψη προς τον παίκτη.
Μερικοί στόχοι είναι:
· ο σχεδιασμός του παιχνιδιού,
· η στελέχωση του με γραφικά, ήχους, εικόνες, βίντεο, animation, και
· η λήψη δεδομένων συναισθήματος
ώστε να είναι θελκτικό προς τον χρήστη.
Τεχνητή Νοημοσύνη
Μηχανική Μάθηση
Γνώση Αγγλικής γλώσσας
Ικανές δεξιότητες προγραμματισμού
1. Κουτρουμάνος Γ. & Νικολοπούλου Κ. (2013). Ψηφιακά παιχνίδια σε εξωσχολικό και σχολικό περιβάλλον: Σύγχρονη πραγματικότητα και μελλοντικές προοπτικές. (σ.σ.2). Αθήνα: Εκδοτικός Όμιλος Ίων.
2. Πατσιούδη Α., (2020). Ψηφιακά παιχνίδια. Ορισμός, χαρακτηριστικά, κατηγορίες
3. Richard E. Mayer, (2019). Computer Games in Education, ANNUAL Review of Psychology.
4. Rodrigo Flores‑Gallegos, Richard E. Mayer, (2022). Learning Cognitive Skills by Playing Video Games at Home: Testing the Specific Transfer of General Skills Theory. Journal of Cognitive Enhancement, Springer