Προτεινόμενη Διπλωματική εργασία Προπτυχιακού προγράμματος Σπουδών
Ο στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός παιχνιδιού σοβαρού σκοπού με χρήση τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality) για άτομα τρίτης ηλικίας με χαρακτηριστικά εξασθένισης γνωστικών λειτουργιών.
Το ερευνητικό ερώτημα που καλείται να απαντήσει η εργασία είναι το κατά πόσο η δημιουργία παιχνιδιών με περιεχόμενο από δραστηριότητες καθημερινής ζωής και τη χρήση της τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας θα μπορούσε να συμβάλει σε βελτίωση γνωστικών λειτουργιών όπως μνήμη, προσοχή, σχεδιασμός (planning), οπτικοκινητικές λειτουργίες και συλλογισμός σε άτομα τρίτης ηλικίας με χαρακτηριστικά εξασθένισης γνωστικών λειτουργιών.
Στο πλαίσιο της εργασίας:
α) θα γίνει μελέτη και ανάλυση της σχετικής βιβλιογραφίας σε θεωρητικό επίπεδο για να διερευνηθούν οι σχεδιαστικές απαιτήσεις ανάπτυξης παιχνιδιών και τα κατάλληλα σενάρια για την εξάσκηση γνωστικών λειτουργιών για ηλικιωμένους καθώς και τα κριτήρια αξιολόγησης αυτών των εφαρμογών.
β) θα γίνει σχεδίαση και υλοποίηση των παιχνιδιών σε cross platform περιβάλλον με εργαλεία όπως η μηχανή παιχνιδιών Unity 3D και η βιβλιοθήκη Vuforia.
γ) θα γίνει αξιολόγηση της χρησιμότητας της εφαρμογής χρησιμοποιώντας ερωτηματολόγια όπως τα System Usability Scale (SUS), In-Game Experience Questionnaire και Positive and Negative Affect Schedule (PANAS).
Συστήματα Διάχυτου Υπολογισμού
Γνώση Αγγλικής γλώσσας
Δεξιότητες προγραμματισμού
Boletsis, C., & McCallum, S. (2016). Smartkuber: a serious game for cognitive health screening of elderly players. Games for health journal, 5(4), pp. 241-251.
Quintana, E., & Favela, J. (2013). Augmented reality annotations to assist persons with Alzheimers and their caregivers. Personal and ubiquitous computing, 17(6), 1105-1116.